Patagonië 4x4

24 oktober 2016 - El Calafate, Argentinië

Gisteren hadden we een dagje vrij maar omdat we ons onderweg naar de gletsjer zo hadden zitten vergapen aan de prachtige omgeving, besloten we te kijken of er nog een leuke excursie te boeken viel. We kozen voor een rit met een 4x4 die de bergen in ging en mooie uitzichten over het Patagonische landschap beloofde.

Er waren die middag geen andere gegadigden dus hadden we de landrover en gids - in dit geval toevallig de eigenaar van de ranch - helemaal voor onszelf. Volgens de locals is het momenteel ongewoon warm. Het is lente dus het zou nog behoorlijk fris moeten zijn, maar we hebben vandaag in een t-shirt rondgelopen. Ik denk dat het zo'n 25 graden was. En mooi open weer, dus we kregen ook om die reden de meest fantastische uitzichten voorgeschoteld. Dit is Patagonië zoals ik het me had
voorgesteld; uitgestrekte woestijnachtige steppes, besneeuwde bergtoppen, bossen en meren. Het zou je achtertuin maar zijn.

Vandaag hebben we een reisdag en morgen begint het tweede deel van de reis, de Andes outback.

1. Cindy:
    24 oktober 2016