Kibale Forest National Park 2

6 oktober 2017 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Een half uurtje geleden zijn we aanbeland in een mooie lodge in de buurt van het Queen Elizabeth National Park. Omdat het internet gisteren niet werkte, bij deze de blog die ik wilde plaatsen:

Vanmorgen voor het eerst een beetje kunnen uitslapen want we vertrokken pas om 9.00 uur voor de wandeltocht door het moeras. Daar was het een hele uitdaging de apen vast te leggen omdat ze in de bomen zaten en de omringende blaadjes en andere begroeiing het aardig lastig maakten de dieren vast te leggen. Uiteindelijk is het toch nog best aardig gelukt. En met behulp van onze gids die z'n leven waagde ons aan te wijzen waar ie zich bevond hebben we zelfs een zeer giftige slang weten vast te leggen.

Vanmiddag mogen we alweer relaxen, hetgeen ook best even nodig is. Het is elke dag zo'n 30 graden en Oeganda heeft een vochtig klimaat. Daarnaast maken we lange dagen, de te reizen afstanden zijn groot en de wegen slecht. Af en toe heb je wel eens een momentje dat je denkt: "waarom noemen we dit ook weer vakantie?"
Maar dan maak je weer zo'n prachtige dag mee en bedenken we maar weer eens hoe bevoorrecht we zijn de mogelijkheid en middelen te hebben iets van de wereld te zien.

Vandaag dus Queen Elizabeth National Park, waar we laat op de middag een game drive maken, op zoek naar de tree climbing lion...

1. Annemie:
    6 oktober 2017
    ha spetters........ geweldig weer die reis van jullie.. geeft me een stukje vakantie gevoel in ons regenachtig Nederland van dit moment.. ach. had zo in die koffers van jullie mee gewild.. maar ja , verschil moet er zijn....volgende keer wij weer aan de beurt.. geniet met volle teugen van jullie avontuur..