Queen Elizabeth National Park

7 oktober 2017 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Half zeven, fris gedoucht zit ik in de gezellige lobby van de lodge. Tis weer zo'n blog waarbij niet veel tekst nodig is. Gistermiddag en vanmorgen game drives gehad en vanmiddag nog een bootsafari over het Kazinga kanaal. Zoveel moois gezien weer.

Morgen een rit van 7 uur naar Lake Mutanda, waar dan maandag de gorilla tracking zal plaatsvinden. Allemaal even duimen want het is nooit zeker of de tocht succesvol zal zijn. Ze garanderen wel dat je de groep gorilla's vindt, maar als het bijvoorbeeld geregend heeft of op dat moment regent, komen ze niet uit de boom want ze houden niet van natte billen. Je mag in principe een uur bij ze blijven, maar het kan ook voorkomen dat het alfa mannetje na tien minuten besluit dat ie genoeg van je heeft en dan moet je vertrekken.

De dag na de gorilla tracking - dinsdag - staat er niets op de planning en kunnen we een optionele excursie doen. Ik zal - mits het Ugandese internet ons goedgezind is - natuurlijk wel even laten weten hoe het geweest is.

1. Marielle:
    Die foto's.... zo moooooi...... <3
  2. Martijn:
    9 oktober 2017
    Geniet er van! Foto's zien er wederom top uit!
  3. Franka:
    9 oktober 2017
    Ben benieuwd hoe de gorilla tracking was!
  4. Wilmi:
    9 oktober 2017
    Niet te geloven, prachtig wat jullie allemaal tegenkomen! Geniet er volop van.