Murchison Falls 2 en Kibale Forest National Park

4 oktober 2017 - Kibale Forest National Park, Oeganda

Na een vermoeiende - hobbeldehobbel - rit van 10 uur zijn we gisteravond aangekomen in Kibale Forest National Park. Hier zitten we midden in het tropisch regenwoud. Het park wordt grotendeels bevolkt door allerlei apensoorten,
vandaar dat er vanmorgen een chimpansee tracking op het programma stond.

Met een ranger zijn we het bos in gegaan om ze te zoeken (tracken). En met het bos in bedoel ik ook echt het bos in. Niks bospaadjes, gewoon dwars er doorheen.
En sokken over de broek anders kruipen de insecten je pijpen in :-)

Het zien van chimpansees was geen garantie omdat je gewoon moet afwachten of ze zich laten zien, en vaak blijven ze dan hoog in de bomen. Gelukkig vonden we er twee en dat betekent dat je er - als je ze tenminste wil bestuderen en foto's van wil maken - achteraan moet. Het lijkt alsof ze op hun dooie akkertje lopen maar niets is minder waar; al struikelend over takken en omgevallen boomstammen en ondertussen allerlei begroeiing ontwijkend moet je er als een speer achteraan. En dan ben je blij als ze eindelijk even blijven zitten. En ja, je kunt ook gewoon naar de dierentuin maar nee, dat is toch echt niet hetzelfde.

Vanmiddag hebben we even tijd voor onszelf. Ik sorteer foto's en werk de blog bij, Daniel is met medereizigers - en met de dames van de lodge - aan het biljarten. Morgenvroeg maken we nog een moeraswandeling..

Zoals verteld hebben we eergisteren nog een game drive, boottocht en wandeltocht naar de top van de watervallen in Murchison Falls gemaakt. gemaakt. Enkele foto's daarvan ook bij deze blog en meer onder foto's.