Murchison Falls 2 en Kibale Forest National Park

4 oktober 2017 - Kibale Forest National Park, Oeganda

Na een vermoeiende - hobbeldehobbel - rit van 10 uur zijn we gisteravond aangekomen in Kibale Forest National Park. Hier zitten we midden in het tropisch regenwoud. Het park wordt grotendeels bevolkt door allerlei apensoorten,
vandaar dat er vanmorgen een chimpansee tracking op het programma stond.

Met een ranger zijn we het bos in gegaan om ze te zoeken (tracken). En met het bos in bedoel ik ook echt het bos in. Niks bospaadjes, gewoon dwars er doorheen.
En sokken over de broek anders kruipen de insecten je pijpen in :-)

Het zien van chimpansees was geen garantie omdat je gewoon moet afwachten of ze zich laten zien, en vaak blijven ze dan hoog in de bomen. Gelukkig vonden we er twee en dat betekent dat je er - als je ze tenminste wil bestuderen en foto's van wil maken - achteraan moet. Het lijkt alsof ze op hun dooie akkertje lopen maar niets is minder waar; al struikelend over takken en omgevallen boomstammen en ondertussen allerlei begroeiing ontwijkend moet je er als een speer achteraan. En dan ben je blij als ze eindelijk even blijven zitten. En ja, je kunt ook gewoon naar de dierentuin maar nee, dat is toch echt niet hetzelfde.

Vanmiddag hebben we even tijd voor onszelf. Ik sorteer foto's en werk de blog bij, Daniel is met medereizigers - en met de dames van de lodge - aan het biljarten. Morgenvroeg maken we nog een moeraswandeling..

Zoals verteld hebben we eergisteren nog een game drive, boottocht en wandeltocht naar de top van de watervallen in Murchison Falls gemaakt. gemaakt. Enkele foto's daarvan ook bij deze blog en meer onder foto's.

1. Nicole:
    Super gaaf! De foto’s zien echt geweldig! Geneet dr van 😘😘😘
  2. Sabine:
    4 oktober 2017
    Mooie beesten. Ik vind apen geweldig
  3. Anita:
    4 oktober 2017
    Wow! Geweldig verhaal en foto's weer!
    En ja, als je dan toch naar Afrika gaat, moet je ook biljarten. :) :)
  4. Karin F:
    4 oktober 2017
    Mooie foto's weer van de dieren.
  5. Miranda:
    Gave foto’s !!!!!
  6. Sarah:
    4 oktober 2017
    The photos are amazing, enjoy xxxxx
  7. Karin:
    5 oktober 2017
    Geweldig, die natuurfoto's! Indrukwekkende waterval en prachtige foto's van al die dieren! Je krijgt er een Planet Earth gevoel bij...
  8. Marielle:
    5 oktober 2017
    Indrukwekkende beelden weer.... onder de indruk! En de teksten erbij zijn geweldig; ik zie jullie al helemaal gaan in dat oerwoud! :-)
  9. Cécile Valckx:
    5 oktober 2017
    die insecten was ook niks voor mij maar wat een geweldige foto's!!!
  10. Franka:
    5 oktober 2017
    Fantastisch... Geweldige foto's van een geweldig land!
  11. MaPa:
    5 oktober 2017
    Wij zijn het helemaal eens met de reacties.
    Prachtig, mooi, geweldig, super en een genot om ernaar te kijken.
    En natuurlijk zijn de teksten weer klasse.
  12. Nicole Linders:
    6 oktober 2017
    Ik blijf er maar na kijken, zo mooi !!!!
  13. Annet:
    6 oktober 2017
    Wauw, super gaf. wat maken jullie een mooie reis en fijn dat wij een beetje mogen meegenieten.
  14. Marij van den Munckhof:
    8 oktober 2017
    Wow....wat een avonturen weer en wat een prachtige foto's!
    Geniet ze nog, groetjes uit Venlo ☺