El fin del mundo - het einde van de wereld

19 oktober 2016 - Ushuaia, Argentinië

Na een vlucht van 3,5 uur belandden we eergisteren in de zuidelijkste stad ter wereld, Ushuaia. Het was frisjes buiten maar niet echt koud. En lekker open weer, hetgeen we niet verwacht hadden want het zou bewolkt zijn. We tekenen ervoor als het zo doorgaat met de weersvoorspellingen want ze vallen tot nu in ons voordeel uit. Ik zal het maar niet te hard roepen...

Het weer kan hier trouwens vrij snel omslaan dus we zien het wel. Eigenlijk zouden we woensdag de excursie over het Beaglekanaal maken, maar toen we gistermorgen wakker werden was het stralend weer en rond een uur of elf zaten we buiten in het zonnetje van een kop koffie te genieten. Voor woensdag stond er de hele dag bewolking op het programma. En alhoewel dat dus net zo makkelijk weer zou kunnen veranderen, besloten we toch te proberen de excursie een dag naar voren te halen. Dat was geen probleem en zo zaten we om half vijf op de catamaran. En wat hebben we genoten, de foto's spreken hier denk ik voor zich.

Vandaag staat er niks gepland dus we doen lekker rustig aan; wandeling naar het centrum, kopje koffie, we zien wel waar we uitkomen. Morgen bezoeken we het Parque Nacional Tierra del Fuego ofwel het Nationale Park van Vuurland, de naam
van de provincie waarin Ushuaia ligt.